Târgul de Crăciun din Nuremberg

A trebuit să treacă aproape un an ca să mă adun să scriu câte ceva despre Târgul de Crăciun din Nuremberg. Parcă abia acum începe să mă ia dorul. De fapt, cred că este vorba de atmosfera aceea de sărbătoare care plutea în târgurile din Germania. Și care începe să se simtă zilele astea pe la noi prin casă, căci am început să aranjez deja decorațiunile de Crăciun.

Am dat peste pozele de anul trecut, din această perioadă a anului.  Eram însărcinată, extrem de fericită, plină de emoții dar și de stări mai sensibile, specifice perioadei. Cu toate acestea, m-am bucurat mult că am reușit să călătorim câteva zile la începutul lui Decembrie. Moș Nicolae ne-a găsit chiar în Nuremberg.

Vacanța noastră la târgul de Crăciun din Nuremberg a durat 5 zile. Căci ne-am propus să vizităm mai multe orașe și târguri de Crăciun. Nu cred că le-am bifat chiar pe toate căci a trebuit să fim un pic mai atenți cu organizarea și să luăm în calcul și programul lui Amza, stările mele de somnolență și de greață, vremea care nu a fost mereu prietenoasă pentru un toddler și o gravidă în 3 luni. Dar a ieșit o vacanța minunată și, sper eu, și o experiență frumoasă pentru Amza.

Check in cu peripeții în prima seară de la Târgul de Crăciun din Nuremberg

Zborul către Nuremberg a fost duminica după amiază și am ajuns în oraș spre seară. A fost prima oară când am ales un apartament și nu un hotel. Apartamentul era în regim self check-in, am avut și câteva probleme cu aplicația care nu deschidea ușa și trebuia să fim super atenți să nu rămânem fără baterie la telefon. Căci altfel rămâneam blocați. Și ne-am trezit și cu cineva peste noi în cameră – eroare de aplicație! Apoi, ne-am mai lovit și de programul magazinelor de acolo. Noi am aterizat duminica seara și ne propusesem să facem câteva cumpărături pentru breakfast-ul din zilele următoare. Însă magazinele sunt închise duminica, așa că abia am avut de unde să luăm o apă. Iar seara am reușit să găsim un restaurant deschis duminică seară, lângă apartament. Cred că data viitoare vom alege un hotel, pentru comoditate.

După ce ne-am instalat, am și fugit în oraș să vedem Târgul de Crăciun din Nuremberg, care se întindea prin tot centrul orașului. Nu era atât de frig pe cât îmi imaginasem însă știu că picura și era un pic incomod să ne plimbăm prin ploaie. Oricum, pentru impresie a fost Wow! Am avut o harta ca să putem să deslușim pe câte străzi se întindea Târgul. Era imens! Tot centrul era plin de căsuțe și decorațiuni de Crăciun. Lui Amza i-a plăcut, desigur, în zona Târgului pentru copii, unde erau atât de multe chestii drăguțe.

Regenesubrg, un oraș străbătut de Dunăre

Următorul orășel vizitat din Bavaria a fost Regensburg, aflat cam la o ora distanță cu trenul de Nuremberg. Deși este un oraș mic, am petrecut o zi întreagă pe acolo, fiind absolut fermecător. Este un oraș traversat și de Dunăre, cu foarte multe clădiri aflate în patrimoniul UNESCO. Centrul istoric este atât de frumos conservat iar hainele de sărbătoare îi ofereau un glam aparte. Ne-am plimbat și peste podul vechi de piatră de peste Dunăre, atât de pitoresc. Spre după-amiază am descoperit, chiar în centru, un restaurant super Crăciunesc cu multe preparate bavareze delicioase. Ne-a plăcut super mult atmosfera de acolo. Iar ziua aceea ne-a bucurat și cu o ninsoare, deliciu pentru Amza, în tren, care urmărea fulgii de zăpada cum se lovesc de geam.

Seara, ne-am grăbit să ajungem la apartament căci trebuia să ne pregătim ghetutele pentru Moș Nicolae. Bineînțeles că Moșul ne-a găsit chiar și în Nuremberg!

Târgul de Crăciun din Nuremberg

Cel mai distractiv loc al vacanței

Ziua Sfântului Nicolae am decis să rămânem în Nuremberg, pentru că mai aveam muuulte de văzut. Fiind și o zi ploioasă, ne-am îndreptat mai întâi către Muzeul Trenurilor, de unde greu am izbutit să plecăm. Foarte mare, cu o mulțime de exponate, locomotive moderne, locomotive de epocă, trasee, miniaturi și multe povești. Cam 4 etaje de descoperit! Iar la ultimul etaj, era zona de distracție pentru copii. Un loc de joacă cu și despre trenuri: manete, butoane, un trenuleț cu gară care intra printr-un tunel, șine și trenuri de asamblat..o nebunie pentru Amza. Și chiar și pentru noi. Amza ne-a rugat să revenim și în următoarele zile, însă nu am mai reușit.

O vizită rapidă în Furth

Am plecat de acolo către alt orășel, apropiat de Nurnberg – Furth. Cred că am făcut 15 -20 minute, cu metroul. Un orășel la fel de idilic, cu un târg micuț, dar divers. Aveau o parte a meșteșugarilor, unde am putut să vedem tot felul de fierari și artizani. Mi s-a părut drăguț că erau focuri din loc în loc în jurul cărora oamenii puteau sta la un vin fiert, ceai, ciocolată caldă. Era chiar o atmosfera plăcută.

Bomboana de pe tort: Rothenburg Ob Tauber

Următoarea zi a fost cea mai așteptată de către mine și Amza, căci am vizitat Rothenburg Ob Tauber.

Rothenburg ob Tauber este una dintre cele mai bine conservate localități din Bavaria. Este un sătuc idilic, cunoscut în perioada Crăciunului când se transformă într-un tărâm de poveste. Fiecare străduță inspiră sărbătoare, totul arată ca un paradis festiv, târgul de Crăciun se întinde peste tot. Există chiar și un Muzeu al Crăciunului, foarte interesant, unde descoperi cum s-a schimbat Crăciunul de-a lungul secolelor, cum se decorau brazii, cum era Moș Crăciun. În același loc cu muzeul se află și un magazin de Crăciun, probabil unul dintre cele mai minunate locuri în care am fost: Käthe Wohlfahrt. Ambele sunt deschise tot timpul anului.

Am găsit și un loc super cosy pentru un brunch, tot ca o bucățică de Crăciun. Întreg orășelul era plin de turiști, în special mulți americani, semn că este un loc super crăciunistic. Am petrecut cam jumătate de zi acolo, căci nu a fost chiar simplu să ajungem, am schimbat vreo 3 trenuri și am făcut cam 1 ora și un pic. Însă, schimbatul trenurilor a fost o aventură, căci toate trenurile (liniile și schimbările) se anunțau doar în limba germană.

Last day în Târgul de Crăciun din Nuremberg

Ultima (jumătate) de zi am rămas în Nuremberg, am mai vizitat încă o dată toate piețele de Crăciun, ne-am bucurat de soare, de puțin shopping și de vibe-ul orașului. A fost o mini vacanță care ne-a umplut de magia sărbătorilor pentru toată luna lui decembrie. Amza a fost fermecat de muzeul trenurilor, carusele și de Moș Crăciun, evident. Lui Lucian i-a plăcut să călătorească cu trenul dintr-un oraș în altul și a fost fascinat de organizarea și frumusețea orașelor bavareze. Iar eu m-am îndrăgostit de atmosfera crăciunistică.

Mi-am promis că vom reveni în Bavaria, în sezonul cald. Mi-a plăcut mult Regensburg și mă gândeam ca ar fi frumos un traseu cu mașina. Bineînțeles, când vor mai crește puțin băieții.

PS: Nu am scris nimic despre mâncare, căci în acea perioadă am avut o sensibilitate mare la mirosuri. Bebe Cuza din burtică nu a reacționat prea bine la toate aromele specifice Târgurilor de Crăciun din Bavaria: cârnați și vin fiert.