Plimbari de weekend cu copiii langa Bucuresti

Cine ne cunoaște, știe că nu prea stăm pe acasă. Ne place să găsim idei de plimbari cu copiii langa Bucuresti în locuri mai puțin cunoscute și animate. Așa hoinărim în weekend și pare că și Amza s-a adaptat programului.

Vara asta am tot căutat locuri de plimbat cu el, cât mai aproape de București/Ploieșți. El a mai stat în vacanță la bunici, lânga Ploiești și ne-a fost simplu să îl luăm de acolo și să plecăm cu el într-o drumeție, la cel mult 1 h distanță. Sau direct din București.

Întotdeauna căutam locuri mai puțin aglomerate, nu foarte izolate (ca să avem de unde lua o apă și să evităm și întâlnirile cu ursuleți) și, majoritatea, fără locuri de joacă pentru copii, ca să nu ne distragă de la traseu. Lista de mai jos este cu locurile pe care le-am vizitat noi și care s-au pliat bine și programului lui Amza de 2 ani+.

1. Mănăstirea Crasna

Excursia la Mănăstirea Crasna este o drumeție de câteva ore. Noi am plecat din Ploiești cam pe la 11. Se urmează drumul prin Vălenii de Munte și se face stânga undeva în satul Homorâciu. La ieșirea din sat, se află și o păstrăvărie. Dacă nu aveti pachețel, acolo este cam singurul loc din zona unde se găsește ceva de mâncare.

Apoi, drumul continua câțiva km prin pădure, nu este asfaltat peste tot. La un moment dat, apare un indicator care spune că doar mașinile 4×4 pot continua. De acolo am început și noi traseul pe jos. Cam 1 km, prin pădure. Există o cărare, vreo 2 podulețe, câteva trepte și o pantă ușor abruptă. Nu este un traseu dificil. Amza s-a descurcat fără probleme. Este nevoie, totuși, de încălțări adecvate. Drumul este foarte frumos, pare desenat în unele locuri. Poteca cu ultimele scări ne-a condus la poarta mănăstirii Crasna, unde am petrecut vreo 1 oră. Ne-am plimbat prin curte, am vizitat bisericile, am vorbit cu un preot. Apoi, ne-am întors pe potecă, încet și cu atenție căci drumul era ușor alunecos.

2. Complexul Arhitectural Curtea Domnească Brebu

O altă plimbare frumoasă de vară, în apropiere de București este la Brebu, dincolo de Câmpina. Spun plimbare, pentru că nu este niciun traseu. Curtea Domnească este un ansamblu de clădiri medievale. Am vizitat muzeul, biserica și curtea într-o după amiază de iulie. Apoi, în spatele muzeului este o livadă cu o pajiste superbă care se termină la marginea unei fâșii înguste și dese de pădure. Tot acolo, am găsit un lac. Ne-am așezat pe o păturică, am ronțait câteva gustărici. Era foarte puțină lume, Amza s-a bucurat mult să alerge liber în toate părțile. Înainte să ajungem la Brebu, noi ne-am oprit la Oscar, în Câmpina la prânz. Ne place foarte mult acolo. Data viitoare ne-am propus să luăm la pachet mâncarea de acolo și o sa savurăm pe marginea lacului.

3. Bucov

Știam de Grădina Zoologică de la Bucov că este foarte apreciată de mămici și recomandată ca destinație de weekend. Și, mai știam ca este și foarte aglomerată. Am avut noroc să ajungem însă într-o duminică dimineață, cam ploioasă, la ora 9.30. Am avut și trotinetele cu noi. Eram cam singuri pe acolo. Cred că am stat cam 2 ore, apoi ne-am plimbat pe alei prin parcul și pădurea de acolo. Am luat popcorn și înghețată și am văzut că erau și câteva locuri de unde puteam lua mâncarea. Însă, noi aveam masa asigurată la bunici.  Ne-a rămas de vizitat Grădina Botanică, pentru data viitoare.

4. Domeniul Buftea

La o aruncătură de băț de București, este Domeniul Buftea, un fel de pădure cu alei, măricică și excelentă pentru o plimbare în natură. Noi am mers mult cu Amza când era bebe, în cărucior. Apoi, cu bicicleta. Din nou, ne place locul acesta pentru că nu are loc de joacă. Este foarte fain toamna, căci găsim castane și frunze colorate.

Există o taxa de acces de 10 lei. De fapt, există 2 taxe, la alegere, taxa de acces doar pentru plimbare. Sau o taxa de access în domeniu + la restaurantul de acolo (50 lei). Taxa se scade din consumație. (Noi am comandat niște gogoși delicioase de la restaurantul de acolo pe care le-am savurat în plimbare).

5. Domeniul Golești

Un loc atât de frumos pentru plimbari cu copiii langa București. Mai exact, lângă Pitești. Este un fel de Muzeul Satului însă…mult mai autentic și mai mare. Cred că am petrecut vreo 2 ore pe acolo și am mai fi stat însă ni s-a făcut foame. În zonă nu găsești mai nimic în afară de un mic chioșc de unde poți lua o apă. Din câte am înțeles, sunt permise picnicurile, așa că data viitoare vom merge mai pregătiți.

6. Rezervația Naturală Glodeasa

Tot în zona Valea Doftanei am făcut această plimbare în pădurea de brazi Glodeasa. Am găsit destul de greu traseul. Se merge cu mașina pe Valea Doftanei, se trece de lac, se termina astfaltul, se merge pe drum neasfalat cam 4-5 km, apoi se face o strada astfaltată la stânga care urcă. (Calea Mocăniței). Se mai merge cam 1-2 km apoi la stânga apare un indicator căzut cu “Strada Biosferei. Nu este semnal în zonă, cel mai bine ar fi fost să punem direct “Strada Bisoferei, Traisteni”. Acolo am parcat și am mers prin pădure, pe un drum forestier.

plimbari cu copii langa Bucuresti

Voi pe unde ați mai fost în plimbari cu copiii langa Bucuresti?