Barcelona in ianuarie

Barcelona în ianuarie cu bebe

City break in Barcelona în ianuarie cu bebe. Suna palpitant? Când am ales destinația, nu ne-am gândit neapărat la un oraș pentru excursii de familie, însă a fost mult mai bine decât ne-am așteptat.

Barcelona în ianuarie

Barcelona în ianuarie – soare și vreme bună

Barcelona a fost perfectă pentru un city break cu copii in ianuarie: vremea plăcută (chiar minunată, am avut undeva la 16-20 grade in fiecare zi), plajă cu nisip pentru joacă, zoo, metrou, tren, tramvaie, funicular, cable car, toate atat de fain de explorat pentru cei mici.

Noi ne pregătisem cu haine mai grosuțe pentru Amza însă nu a fost cazul. A stat într-un cardigan toată vacanța, fără geacă sau căciuliță. Ne așteptam să fie călduț dar nu chiar așa! Vremea, de vis!

Biletele de avion le-am luat prin decembrie și au costat putin (cam 150 euro, toate). De fapt, de asta le-am și cumpărat fără să ne gândim prea mult. Fiind pandemie, nu știam care vor fi regulile de circulație. Ne-am asumat că vom pierde 150 euro în caz că nu mai puteam zbura. Însă nu a fost cazul.

Barcelona: Primul zbor pentru Amza

Am aterizat în Barcelona pe la 21.30. Destul de târziu pentru Amza, care a apucat să doarmă în avion. Zborul a durat cam 3 ore. Mă pregătisem cu un rucsăcel plin cu jucării, mașinuțe și cărticele. Nu prea le-a băgat în seamă căci experiența aceasta noua era prea interesantă ca sa se joace cu jucăriile de acasă.

Cam o oră a dormit, apoi s-a trezit morocănos și cu fomică. Deși aveam mâncare pentru el, și-a dorit să comande ceva de la serviciul de la bord. Fiind o cursă low cost, mâncarea a fost făra gust, nu i-a plăcut și a început să se enerveze. L-am mai salvat cu ce aveam. Apoi s-a liniștit cu niște carduri cu care s-a tot jucat. Ba chiar a primit și in avion un card de la o doamnă. Ne-am jucat, am cântat, am citit o poveste. Totuși, spre finalul zborului am scos și telefonul cu niste desene pe care le descărcasem în contul de Netflix.

Nu i-am dat până atunci niciodată telefonul cu desene, însă era destul de obosit și nerăbdător. Ne apropiam de aterizare și trebuia să stea în scaun cu centura pusă. Mi s-a părut un compromis rezonabil, de aceea l-am și păstrat just for emergency case.

Am luat un taxi de la aeroport până la hotel, pentru că era foarte târziu și voiam să ajungem mai repede. Apoi am ieșit la o pizza, în apropierea hotelului și înapoi la nani. Urmau 3 zile full!

Programul vacanței: fără program!

Se spune că ar fi trebuit să rezervăm bilete înainte, însă noi nu ne-am făcut nicio lista de obiective sau trasee turistice. Asta pentru că am vrut să ne bucurăm de oraș în ritmul lui Amza. El încă are program de mese și somn și am încercat să îi respectăm cât de mult s-a putut.

Sincer, ne-a ajutat tare mult căruciorul, căci Amza a reușit să doarmă în el în timp ce noi ne mai odihneam picioarele. A fost excelent, pentru că ne-a ajutat să avem prioritate și la diverse muzee. De exemplu, la Sagrada Familia nu am fi reușit să intrăm dacă nu îl aveam. Era o coadă imensă iar noi nu aveam  bilete cumpărate.

În rest, am vizitat Zoo și Acvarium. Am urcat de la Sagrada Familia până la Parc Guell pe jos. A fost super tare să ne pierdem pe străzi, să vedem parcuri și cartiere cochete. Am coborât cu un cable car până la Barcelonetta și am admirat priveliștea de sus. Iar într-o seară am mers la Boqueria unde am mâncat o paella mega delicioasă. La Rambla mi s-a părut super aglomerată, mă gândeam că nu vor fi așa mulți turiști însă era full.

Cum spuneam, nu am făcut un program însă am reușit să vedem câteva obiective pentru noi și am atins și locuri interesante pentru Amza. Chiar ne-a ieșit super bine plecarea, poate pentru că nici nu am pus presiune pe ce vom face, ci doar pe a ne bucura de oraș și a-l descoperi alături de pitic.

Mâncarea, punctul sensibil

Singura parte mai dificilă cu Amza a fost mâncarea. Probabil pentru că schimbase locul și mâncarea nu arăta chiar ca cea de acasă, a cam refuzat tot ce i-am oferit. A vrut pizza, paste, biscuiți și sandvișuri. Nici nu prea a avut pofta de mâncare, cu greu reușeam să îl convingem să mănânce câte puțin. Dar, am luat-o ca pe o experiență, data viitoare o să încercăm să ne pregătim mai bine pentru treaba asta.

În concluzie, primul city break cu Amza a fost perfect, zic eu. Chiar ne-am plimbat, ne-am jucat la soare, am descoperit locuri frumoase, am alergat pe plajă. Mijloacele de transport ne-au ajutat super mult, pentru că îl făceau atent și curios. Dar și orașul care este atât de ordonat, plăcut și primitor, ideal pentru plimbări lungi.