Brașov. Weekend la Ferma Cobor cu Amza cel Curios

Ferma Cobor, Judetul Brașov. În februarie am încercat o escapadă spre munte, la zăpadă, speram noi. Am tot căutat o locație cât mai interesantă pentru Amza și așa am dat de o ferma, undeva în Județul Brașov. Ne-am gândit că sigur vom găsi ceva zăpadă pe acolo, însă nu am avut noroc. Am găsit mult noroi, mult mai mult decât mi-aș fi imaginat vreodată!

Eu am crescut la țară, peisajul rural îmi este destul de familiar, însă drumurile și peisajul de acolo mi-au dat ceva emoții. Așdar, locația se numește Ferma Cobor și se află undeva după Făgăraș. Drumul este bun..până la un moment dat când se cam strică. Dar am reusit să ajungem până acolo cu o mașină obișnuită, deci nu este nimic de speriat.

Reminder: data viitoare când plecăm prin păduri sa ne luăm cizme de cauciuc

Plecasem de acasă cu un bagaj destul de sumar pentru noi, bineînțeles doar Amza era cel mai bine echipat. Când am vrut să cobor din mașină nu prea îmi dădeam seama pe unde să calc, fără să înot în noroi. Căutam pietre pe care să țopăi însă..era cam degeaba, nu aveam cum să scap ne-înămolită. Am primit o pereche de cizme de cauciuc de la gazdă cu 5 numere mai mari pe care le-am purtat tot sejurul. Nici nu mai conta mărimea, ideea era să am cu ce să mă deplasez.

Ferma Cobor

Locația este frumoasă, curată, oameni super primitori. Am avut parte de câteva zile super relaxante. Noi, adulții, ne-am bucurat de mâncarea tradițională și de liniște în timp ce Amza a fost super-mega-ultra încântat de noroi, de animale și de utilaje. Ce-i drept, noi cam știm cum este viața la țară, nu pot să spun că mi s-a părut wow, însă pentru cei care nu au avut experiențe “autentice”, locația poate fi una chiar surprinzătoare.

Ferma Cobor: o experiența rurală mega-autentică

Gazda noastră de la ferma a stat toată zilele după noi și ne-a ajutat să ne organizăm cumva timpul petrecut pe acolo. În prima zi, am făcut o drumeție pe dealuri, în locul unde au o turmă de câteva sute de vaci, câțiva zeci de cai de tracțiune dar și o crescătorie de câini ciobănești. Am petrecut câteva ore bune, drumul cu Amza a fost încet căci se tot înămolea și nu își mai putea ridica picioarele.

Mai întâi trebuia să îl descălțăm ca să îl luăm în brațe. Apoi voia să alerge si îl încălțam din nou. După ce am ajuns la văcuțe a început să le cânte la mulți ani. La cai s-a distrat cel mai bine. A alergat printre ei, a învățat să le întindă mâna ca să îl miroasă și să îi mângâie. Le-a învățat numele și îi saluta politicos de fiecare dată: “Bună, căluți! Bună, văcuțe!”. După ce a alergat pe dealuri, am avut parte de o cina traditională tare gustoasă. Mâncarea de acolo este gătită de 2 doamne din sat, cu ingrediente pe care le cresc acolo, la fermă. Nu au meniu a la carte sau feluri “internaționale” însă mâncarea a fost super gustoasă și sănătoasă. Chiar și Amza a mâncat tare bine acolo.

Ferma Cobor

…și o plimbare rapidă până la Rupea

A doua zi am vizitat cetatea Rupea, căci era la o distanță de 30 min. Amza nu prea are stare în general, așa că pe la ferma nu prea aveam ce face ziua întreagă. După ce am salutat pisicile, caii și găinile am fugi la Rupea, unde ne-a cam bătut vântul. Dar tot a fost fun.

Căruța, momentul priceless pentru Amza

Ne-am întors pentru prânzul la Ferma Cobor și pentru o altă super distracție pentru Amza: o plimbare cu căruța. O plimbare absolut fascinantă pentru Amza, nu cred că i-am văzut fața mai încântată vreodată. Era incredibil de fericit și de bucuros. Ne-am mirat și noi cât de mare poate fi bucuria unor lucruri atât de simple și de banale. A fost ceva cu totul ieșit din comun.

Hello, Viscri!

Trip-ul nostru s-a încheiat cu o vizită la Visci, pe care l-am regăsit schimbat, foarte cochet, aranjat și liniștit. Soarele a fost de partea noastră și am urcat încet pe drumurile pietruite până la Biserica Fortificată, oprindu-ne să admirăm căsuțele colorate, să mângâiem pisici și cățeluși sau să alergăm găini.

Deși nu am găsit pe nicăieri zăpadă în excursia noastră, ne-am bucurat de alte lucuri. Simple, banale, dar atât de speciale pe măsură ce le descoperă Amza. Și ne saltă și nouă inima de bucurie când îi vedem încântarea. E o minune zi de zi.

Pentru alte locatii toddler-friendy, am aici un articol cu 4 locații testate de noi.

Viaţa înseamnă clipe de neuitat. Nu aştepta să apară ele, făureşte-ţi-le tu!