3 orașe, 2 țări, 1 city-break: Malmö

Tocmai ne-am întors din city break-ul dublu: Suedia și Danemarca. A fost o experiența tare frumoasă, atât pentru noi cât și pentru Amza. Nu a fost o vacanța planificată, ci mai degraba una spontană. Am găsit niște bilete de avion ieftine, cam cu o lună înainte. Și nu am stat pe gânduri prea tare. Ne doream de mult timp să ajungem în țările scandinave! Atât eu cât și Lucian suntem fascinați de civilzația de acolo, modul lor de a trăi si de a se bucura de viață. Așa că plecarea a fost o dorința împlinită pentru noi.

Fiind o vacanță “neplanificată”, am ales sa stăm doar 3 zile. Dar le-am petrecut tare bine! Am vizitat 3 orașe:  Malmö, Lund și am traversat celebrul pod Öresund, către Danemarca pentru a vizita Copenhaga. Ne gândim deja să revenim la vară, pentru o săptămână, tot în Suedia.

Sfârșit de octombrie în Malmö

Deși am fost la sfârșitul lui Octombrie, vremea a fost plăcută. Am prins cam 15 grade, noi eram pregătiți pentru ceva mai frig. Nu a fost cazul! Am avut și soare, deși ne gândeam cumva că vremea va fi închisă. Bine, Malmö este un oraș în sudul Suediei, cu mare și plajă. Clima de aici este mai plăcută decât în restul țării, datorită poziției geografice.

Ne-am împărțit timpul între plimbări și activități cu Amza. El s-a învățat tare bine cu călătoriile, îi place să descoperim împreună locuri, stă în cărucior când vrem să mergem mai mult. Când simțim că se plictisește, luăm pauză, ne oprim la masă, ne jucăm cu ce avem la noi. Sau găsim ceva interesant de făcut: urcăm scări, urmărim bărci, ne plimbăm cu tren/metrou. Bineînțeles, e tare încântat de mijloacele de transport în comun.

Străzi goale în Malmö

Am aterizat dimineața devreme în Malmö. După ce ne-am lăsat bagajele, am plecat la plimbare prin orașul liber și senin. Ne-a șocat faptul că nu există mașini, nu exista trafic, la semafor nu vedeai mai mult de 2-3 mașini. Spectaculos!

Am descoperit Mölleplatsen, un parc imens în centrul orașului. Peisajul de toamnă era fabulos, ne-am jucat puțin cu frunze și prin copaci. Amza s-a hotărât să doarmă așa că noi am profitat de acest timp pentru a ne pierde printre case și blocuri, pe străduțele atât de frumoase si ordonate.

Muzeul Tehnic & Maritim din Malmö, o adevărată distracție pentru toți

Când s-a trezit, am mers direct la Muzeul Tehnic și Maritim. Un fel de loc de cunoaștere si distracție pentru toată familia. Nu prea voiam să plecăm de acolo căci erau multe chestii de făcut, multe butoane de apăsat, multe jucării. Am intrat într-un submarin adevărat, am pedalat ca să aprindem becuri, ne-am urcat în mașini și tractoare și am testat fel de fel de fenomene fizice. Absolut fabulous! În următoarele zile Amza ne-a tot zis să ne întoarcem însă nu am mai apucat.

Prânzul la Malmö Saluhal

Am profitat de soarele de afară pentru încă o plimbare prin oraș și pentru a lua masa. Citisem de food market Malmö Saluhall și am mers la sigur. Nu ne imaginam însă că acest food market arată atât de bine! A fost tare greu să ne hotărâm ce mâncăm. Toate vitrinele arătau apetisant, mâncarea era foarte proaspătă și se gătea pe loc. Fish & chips, pentru mine și Amza și o supă cu fructe de mare pentru Lucian. Foarte gustos!

Ne-am întors la hotel ca să ne tragem sufletul. Hotelul în care am stat se afla chiar în centru la 2 minute de Lilla Torg și Stortorget. O minunăție de loc, probabil cel mai cosy și primitor hotel în care am stat până acum. Spre seară am ieșit pe strada pietonală Södergatan, care începea chiar de lângă hotel.

40 de minute din Suedia până în Danemarca, cu trenul

A doua zi am plecat către Danemarca. Amza știa că urma să mergem cu trenul pe sub apă si era tare nerăbdător. Trenul pleacă din gara centrală si face cam 40 min. Trenurile sunt din 30 în 30 min, super rapide, puntuale, curate, exact cum ar trebui sa fie.

Copenhaga, minunată. Mult mai animată decât Malmö, cu foarte multe biciclete. Am prins o vreme de primăvară, am stat chiar fără geci pe noi. Și am mers mult pe jos, foarte mult. Dar parcă nici nu am simțit. Totul era așa de ofertant, străzile atât de frumoase, noi atât de curioși încât nu ne-am dat seama. Am ajuns și la Palatul Regal, însă nu am prins celebra schimbare de gardă căci ne-am oprit să mâncăm înghețată!

Pentru că Amza a adormit în cărucior, am fugit și până la Christiania, un “free town”. Un loc controversat din Copenhaga, dar tare interesant. Nu l-aș recomanda pentru plimbările cu copii așa că am avut noroc că Amza dormea.

Lund, my fairytale city

Ultima zi am petrecut-o în Lund, un orășel fantastic. Din poveste. Cu străzi de piatră, cu clădiri frumoase, cu multă verdeață, cu multe biciclete, fără mașini. Mi s-a părut din filme și m-aș muta și mâine acolo. Un loc atât de liniștit și de ordonat nu cred că am mai întâlnit vreodată. Ne-a rămas gândul și la casele de acolo, impresionante prin aspectul formelor, al culorilor, al stilului. A fost ceva minunat, de unde nu prea voiam să plecăm. Mai ales către casă.

Nu am avut o listă de obiective, ci am preferat să fim mai spontani. În felul acesta, ne-am dat voie să facem ce avem chef atunci. Și nici nu a fost nevoie să tragem de Amza pentru a-l “momi” să facă ce vrem noi. Ne-am amuzat că s-a adaptat bine climei și programul nordicilor căci toate somnurile de peste zi le-a dormit afară!

După 3 zile pline, ne-am întors acasă fericiți și parcă mai relaxați. Deși am mers mult, cele 2 orășele din Suedia, Malmö și Lund, ne-au dat un vibe tare bun, de relaxare. Nu am simțit nicio secundă agitația unui oraș. Lucian chiar a zis la un moment dat că se simte de parcă am fi “în stațiune”. A fost tare plăcut și interesant.

Iar cu Amza pe lângă noi a fost și mai bine. Oamenii mi s-au părut prietenoși și foarte atenți. În tren, la restaurant, la hotel, totul era kids friendly. Și el s-a simțit tare bine. Nu știu dacă i-am făcut noi ceva sau este doar meritul grădiniței, însă după ce a împlinit 3 ani este din ce în ce mai înțelegător, mai prietenos și colaborăm foarte bine cu el. Iar în vacanțe suntem cu toții relaxați și ne înțelegem de minune!